De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


Gemeentelijke politiek en donorregistratie

Op 19 maart gaat Nederland naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen. Lokale partijen profileren zich bij hun potentiële stemmers met bereikte resultaten en hun visie op lokale thema’s zoals leefbaarheid, veiligheid en economie. Er zijn partijen die naast deze onderwerpen ook het belang van donorregistratie expliciet noemen in het lokale verkiezingsprogramma. Want gemeenten kunnen een actieve bijdrage leveren aan het verhogen van het aantal donorregistraties in hun gemeente.

Lees meer »

Sociale media in internationale studentenwerving

In september 2012 begonnen 370 eerstejaars studenten aan de nieuwe Engelstalige bacheloropleiding International Studies aan de Universiteit Leiden. Bijna 40% van de studenten kwam uit het buitenland en had de opleiding gevonden via het internet. Hoe de inzet van Google-advertenties en een Facebook-community leidde tot een verdriedubbeling van het doelaantal studenten.

Lees meer »

Schaf die nietszeggende verkiezingsposter af

Vandaag zijn gemeenteraadsverkiezingen in een aantal gemeenten in Zuid-Holland en Friesland. Een spannende dag voor veel lokale politici, in het hele land. Want de rest van Nederland is op 19 maart volgend jaar aan de beurt om een nieuwe gemeenteraad te kiezen. De strijd om de gunst van de kiezer begint vaak al veel eerder.

Lees meer »

Gemeenten actief in voorlichting orgaan- en weefseltransplantatie

Begin 2013 vroeg de Nederlandse Transplantatie Stichting gemeenten in Nederland naar hun activiteiten op het gebied van voorlichting over orgaan- en weefseldonatie. Maar liefst 79% van de 408 gemeenten blijkt een actieve rol te nemen in het geven van voorlichting.

Lees meer »

Social media voor professionals

De term ‘social media’ roept bij velen het beeld op van jolige berichtjes op Facebook of Twitter. Maar social media zijn ook uitermate geschikt voor professionals om een netwerk te onderhouden, kennis te delen en feedback te vragen. Deze vijf tips helpen u bij het inzetten van social media als professional.

Lees meer »

Handige marketing

Op de fiets naar het werk vanochtend, zag ik een hip wit autootje voorbij rijden. Met duidelijke letters en logo stond erop ‘Nierteam aan Huis’ van het ErasmusMC. Het ErasmusMC ligt in Rotterdam, ik woon in Leiden. Er rijdt dus een nierteam-aan-huis-auto van het UMC in Rotterdam in Leiden op weg naar ‘klanten’.

Lees meer »

Acht tips over spreken met de media

Ben je expert op je vakgebied, maar heb je nog weinig ervaring met “de media”? Word je gebeld door een journalist en vraag je je af hoe je daarop moet en wil reageren? Kijk dan eens naar de volgende tips over spreken met de media, bedoeld voor professionals/wetenschappers bij reactieve mediacontacten.

Lees meer »