De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


Gemeentelijke politiek en donorregistratie

Blogbericht geplaatst op 13-03-2014 door Rafke Severens in categorie Ongecategoriseerd

Op 19 maart gaat Nederland naar de stembus voor de gemeenteraadsverkiezingen. Lokale partijen profileren zich bij hun potentiële stemmers met bereikte resultaten en hun visie op lokale thema’s zoals leefbaarheid, veiligheid en economie. Er zijn partijen die naast deze onderwerpen ook het belang van donorregistratie expliciet noemen in het lokale verkiezingsprogramma. Want gemeenten kunnen een actieve bijdrage leveren aan het verhogen van het aantal donorregistraties in hun gemeente.

Gemeente Zoetermeer banner donorregistratie

Expliciete aandacht

Zó! Zoetermeer, nu met twee zetels aanwezig in de Zoetermeerse gemeenteraad, is zo’n partij die in hun verkiezingsprogramma expliciet aandacht besteedt aan het onderwerp donorregistratie. 'Veel mensen willen zich wel laten registreren maar vergeten het steeds. Zó! zou graag willen dat als u uw identiteitsbewijs bij het stadhuis aanvraagt of ophaalt, u gelijk wordt gevraagd of u al geregistreerd bent. Zodat u er even aan herinnert wordt als u het nog niet heeft gedaan. In veel andere gemeenten gebeurt dit al.' De gemeenteraad in Zoetermeer nam onlangs al een motie aan, ingediend door Zó! Zoetermeer en mede-ondertekend door vijf andere partijen, die de gemeente oproept om met een banner op de gemeentelijke website inwoners aan te sporen zich aan te melden in het Donorregister.

Maar er zijn meer lokale partijen die zich inzetten voor donorregistratie. In de afgelopen jaren hebben lokale politici in onder andere Den Haag, Hoogeveen, Delft, Lopik en Bernheze hun vertegenwoordigingsrol ingezet om donorvoorlichting in hun gemeente te bevorderen. Gemeenten hebben een wettelijke taak om donorformulieren beschikbaar te hebben voor hun inwoners, maar kunnen aanvullend hierop ook aandacht besteden aan donorregistratie aan de balie, in de wachtruimte en op de gemeentelijke website. Lokale politici kunnen bijvoorbeeld met een motie oproepen om de aandacht voor donorregistratie te intensiveren.

Bij de buren

In onze buurlanden zijn provinciale en lokale politici zelfs regelmatig actief in voorlichtingscampagnes voor orgaandonatie. De provincie West-Vlaanderen startte onlangs een eigen campagne ‘Orgaandonatie, Geven om te leven om te geven’, waarin Gedeputeerde Myriam Vanlerberghe zich duidelijk uitspreekt over het belang van donorregistratie. En afgelopen februari lieten de burgemeester en enkele raadsleden van de Vlaamse gemeente Heusden-Zolder zich fotograferen terwijl zij zich voor de start van de raadsvergadering registreerden als orgaandonor.

Ook in de nieuwe orgaandonatiecampagne van de Duitse stichting Fürs Leben die vorige week werd gelanceerd, zijn politici belangrijke ‘Botschafter’. Bondskanselier Angela Merkel is beschermvrouwe van de campagne, maar ook lokale politici, zoals Dietrich Wersich (CDU), oppositieleider in de gemeenteraad van Hamburg, roepen inwoners op om de eigen keuze kenbaar te maken in het Donorregister.

Dit nieuwsartikel schreef ik voor mijn opdrachtgever de Nederlandse Transplantatie Stichting en verscheen op 11 maart 2014 op www.transplantatiestichting.nl

 

« Terug naar blog overzicht

Geen reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit blog bericht.

Reactie formulier