De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


Gemeenten actief in voorlichting orgaan- en weefseltransplantatie

Blogbericht geplaatst op 31-05-2013 door Rafke Severens in categorie Ongecategoriseerd

Begin 2013 vroeg de Nederlandse Transplantatie Stichting gemeenten in Nederland naar hun activiteiten op het gebied van voorlichting over orgaan- en weefseldonatie. Maar liefst 79% van de 408 gemeenten blijkt een actieve rol te nemen in het geven van voorlichting.

Donorpas

Begin 2013 vroeg de Nederlandse Transplantatie Stichting gemeenten in Nederland naar hun activiteiten op het gebied van voorlichting over orgaan- en weefseldonatie. Maar liefst 79% van de 408 gemeenten blijkt een actieve rol te nemen in het geven van voorlichting. Het donorformulier wordt in veel gemeenten actief aan de balie uitgereikt (37%), ook zetten veel gemeenten een display met donorformulieren op elke balie (30%) of sturen zij een donorformulier mee met de herinnering voor het ID-bewijs (28%).

Donorformulieren staan daarnaast in de folderrekken van 63% van alle gemeenten; 5% van de gemeenten geeft een donorformulier mee in het welkomstpakket voor nieuwe inwoners.

Wettelijke verplichting

Gemeenten hebben een wettelijke verplichting om donorformulieren beschikbaar te hebben voor hun inwoners. Het overgrote deel van de gemeenten neemt deze rol ook actief op. De ondervraagde ambtenaren gaven aan tevreden te zijn met de materialen die de NTS voor hen beschikbaar heeft in de zogenoemde toolkit voor gemeenten. Hierin zijn voorlichtingsmaterialen beschikbaar voor in de hal van het gemeentehuis, de website en gemeentepagina.

Bovenstaande gegevens zijn verkregen in een telefonisch onderzoek onder alle Nederlandse gemeenten dat in opdracht van de NTS begin 2013 werd uitgevoerd door KeyNet .

Dit nieuwsbericht schreef ik in maart 2013 voor de website van de Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS). Meer over mijn werkzaamheden voor de NTS kunt u lezen bij Opdrachtgevers.

 

« Terug naar blog overzicht