De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


Handige marketing

Blogbericht geplaatst op 01-10-2012 door Zeauw! - Leon in categorie Ongecategoriseerd

Op de fiets naar het werk vanochtend, zag ik een hip wit autootje voorbij rijden. Met duidelijke letters en logo stond erop ‘Nierteam aan Huis’ van het ErasmusMC. Het ErasmusMC ligt in Rotterdam, ik woon in Leiden. Er rijdt dus een nierteam-aan-huis-auto van het UMC in Rotterdam in Leiden op weg naar ‘klanten’.

Klantvriendelijk

Want ook al zien de meeste ziekenhuizen en UMC’s hun patiënten nog niet als klanten, het ErasmusMC doet dat dus duidelijk wel. Ik vind het in ieder geval een mooi voorbeeld van handige marketing. Een hippe schone witte auto (niet te groot), die duidelijk herkenbaar naar mensen ‘aan huis’ (!) rijdt? Dat straalt klantvriendelijkheid uit, geeft naamsbekendheid aan het ErasmusMC en geeft aan dat ze een nierteam aan huis hebben. En dan ook nog in een andere stad… Misschien was het wel de verpleegkundige die de auto gebruikt voor woon-werkverkeer. Maar dan nog: een +1 voor het ErasmusMC!

Crossmediaal

Wat dan weer minder handig is dat ik op internet niets over het nierteam aan huis kan vinden. In een crossmediale aanpak link je je uitingen aan elkaar, zoals deze auto met de website. Om het helemaal af te maken, is er een pagina nodig over het nierteam op de website van het ErasmusMC met een fotootje erbij van de auto en uitleg over wat het nierteam voor u kan doen. Hiermee trek je nieuwe klanten (patiënten), maar het kan ook een doel dienen in de arbeidsmarktcommunicatie (“bij deze klantvriendelijke organisatie wil ik wel werken”).

« Terug naar blog overzicht