De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


Schaf die nietszeggende verkiezingsposter af

Blogbericht geplaatst op 13-11-2013 door Rafke Severens in categorie Ongecategoriseerd

Vandaag zijn gemeenteraadsverkiezingen in een aantal gemeenten in Zuid-Holland en Friesland. Een spannende dag voor veel lokale politici, in het hele land. Want de rest van Nederland is op 19 maart volgend jaar aan de beurt om een nieuwe gemeenteraad te kiezen. De strijd om de gunst van de kiezer begint vaak al veel eerder.

Komt u normaal zelden of nooit een volksvertegenwoordiger tegen op straat, in campagnetijden staan ze opeens rode rozen of zadelhoesjes met partijlogo uit te delen op het station. En komt u overal dezelfde posterborden tegen. In onder andere Den Haag maakten ze vorig jaar al gebruik van voorbedrukte posterborden voor de Tweede-Kamer- verkiezingen. Als u uw voorkeur voor een politieke partij nog moet bepalen, haalt zo’n poster u dan over? Nee natuurlijk, want wat zegt dat nou? Allemaal hoofden en een logo. Wat ik (en misschien wel de meeste kiezers) van politici willen weten, is: wat zijn jullie plannen voor mijn stad? En ook: wat hebben jullie voor mijn stad gedaan de afgelopen vier jaar.

Voorbedrukt verkiezingsbord Den Haag 2012

VVD Leiderdorp toont lokale resultaten
Daar heeft de VVD-afdeling Leiderdorp een uitstekend campagnemiddel voor bedacht. Een poster, maar dan anders. Langs een drukke weg in het dorp hangen nu eens niet die saaie, nietszeggende gezichten met een logo, maar met wat de VVD – naar eigen zeggen – heeft bereikt de afgelopen vier jaar. Een poster over onderwijs, een over economie, over ondernemen en verschillende over lokale onderwerpen. Puntsgewijs, helder en positief geformuleerd.

VVD Leiderdorp Stierenbrug   VVD Leiderdorp Ondernemen

Wat een goed idee! Dus bent u uw lokale verkiezingscampagne nog aan het voorbereiden? Schaf dan die standaardposter af en kies voor eigen lokale invulling.

« Terug naar blog overzicht

Geen reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit blog bericht.

Reactie formulier