De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


GGD Hollands-Midden - Online marketing adviseur

De Centra voor Jeugd en Gezin in de regio Zuid-Holland Noord zijn ook op internet aanwezig om hun doelgroepen te informeren en in contact met hen te treden. Voor de doelgroep ouders/opvoeders zijn er de websites van de CJG’s per gemeente. Voor de doelgroep jongeren is er een gezamenlijke website www.hoezitdat.info. In de afgelopen anderhalf jaar hebben de CJG’s geïnvesteerd in meer interactiviteit in hun digitale aanwezigheid. Zowel de websites als de sociale media-accounts zijn up-to-date en kwalitatief goed op orde.

In de laatste twee maanden van 2015 verzorg ik een Facebook-advertentiecampagne voor de 14 websites van de Centra voor Jeugd en Gezin in de regio Zuid-Holland Noord en de gezamenlijke website voor jongeren. Het doel van de campagne is om structureel nieuwe en meer bezoekers te trekken naar de sites. Op basis van Google Analytics-gegevens maakte ik eerst een voorstel over welke online marketeing-middelen geschikt zijn voor dit doel. Daarna werkte ik een Facebookcampagne uit met relevante doelgroepadvertenties. In 15 verschillende campagnes zijn er in totaal meer dan 150 advertenties online om de doelgroepen van de CJG's beter te bereiken.

Voorbeeldadvertentie CJG najaar 2015.jpg