De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


GGD Hollands-Midden - training Facebookpagina voor gevorderden

GGD Hollands-Midden, redactie virtuele Centra voor Jeugd en Gezin
oktober 2014 - heden

CJG_facebook.jpg

In opdracht van de centrale webredactie van de 13 Centra voor Jeugd en Gezin Zuid-Holland Noord begeleid ik de beheerders van 14 lokale Facebookpagina's. Ik bereid een training voor om de communicatie via Facebook met ouders/verzorgers verder te professionaliseren en beter te integreren in de andere communicatiemiddelen.

In een in-company training voor de beheerders van de 14 Facebookpagina’s komen aan bod: het finetunen van content voor je doelgroep, hoe je interactie ‘uitlokt’, hoe je de statistieken interpreteert en evt. ook het inzetten van Facebookadvertenties. Ik bereid een praktische training voor waarin deze onderdelen voorkomen en waarmee de beheerders meteen tijdens de training aan de slag kunnen. Een belangrijk onderdeel is ook de integratie met andere communicatiemiddelen en het zoeken naar nieuwtjes binnen je eigen CJG.

Daarnaast ondersteun ik de regionaal communicatieadviseur bij het integreren van Facebook-pagina's in de communicatie met de doelgroep ouders/verzorgers. Het tijdelijk inzetten van Facebook-advertenties behoort ook tot de opdracht, om de online community van de lokale CJG's verder uit te breiden.

Deze opdracht is een vervolg op mijn eerdere opdracht 'Strategie sociale media'.