De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


GGD Hollands Midden - promotiecampagne jongerenwebsite hoezitdat.info

Opdrachtgever: GGD Hollands Midden, in opdracht van de vijftien gemeenten in de Leidse regio, Duin- en Bollenstreek en Rijnstreek
www.hoezitdat.info
oktober 2011 - maart 2012

Doelstelling: Bekendheid en bezoekersaantal vergroten van de regionale Centrum voor Jeugd en Gezin jongerenwebsite www.hoezitdat.info vergroten bij jongeren tussen de 12 en 23 jaar.

Promotiecampagne regionale jongerenwebsite www.hoezitdat.info

De Kracht van Contact heeft de promotie- en publiciteitscampagne verzorgd voor www.hoezitdat.info, een informatieve website voor jongeren 12-23 jaar in de regio Zuid-Holland Noord. De looptijd van de campagne was van november 2011 tot half februari 2012.

  • Samenwerking met websitebouwer: interactieve game op de website ontwikkeld, social media-apps op Facebook om jongeren zelf het spel te laten verspreiden toegepast, meten van bezoekerscijfers;
  •  Betrekken van lokale partners gemeenten, Centra voor Jeugd en Gezin, scholen, sportverenigingen, Bureau Jeugdzorg (Cardea), jongerenwerk en bibliotheken om zoveel mogelijk jongeren te bereiken;
  • Verzorgen van zoveel mogelijk free publicity tijdens de looptijd van de campagne en de prijsuitreiking via lokale en regionale media;
  • Organiseren van prijsuitreiking om de campagne af te sluiten, free publicity en netwerkmoment voor partners www.hoezitdat.info.

Media:

Video van een interview door Tess Milne (MTV) met aantal lokale jongeren over seks en internet (prijsuitreiking www.hoezitdat.info, februari 2012): http://youtu.be/Junt1qwx4pU

Citaat opdrachtgever: 

“Rafke werkt strategisch en transparant, steekt de handen uit de mouwen waar nodig en boekt uitstekende resultaten. Daarnaast is Rafke een humoristische en prettige collega, die gemakkelijk contact maakt.”