De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


Nederlandse Transplantatie Stichting - Campagneleider Donorweek 2015

De Nederlandse Transplantatie Stichting (NTS) is een van de partners in de landelijke campagne orgaandonatie Word ook Donor, voorheen Nederland zegt Ja. De Donorweek is een jaarlijks evenement waarin Nederland een hele week in het teken staat van donorregistratie en orgaandonatie. Het doel van de Donorweek is om zoveel mogelijk mensen in aanraking te laten komen met het onderwerp donorregistratie, om hen te laten nadenken over hun eigen wens over orgaandonatie en om zoveel mogelijk mensen zich te laten registreren in het Donorregister.

Lancering D-knop Donorweek 2015.jpg
Start Donorweek 2015 in Corpus, Leiden

Voor de NTS verzorg ik vanaf januari tot en met november 2015 de volgende werkzaamheden:

  • Contactpersoon voor de andere partijen in de campagne: het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, de Dienst Publiek en Communicatie (ministerie van Algemene Zaken) en de diverse gezondheidsfondsen en patiëntenverenigingen;
  • Lid van het projectteam Donorweek 2015 met naast de campagnepartners externe bureaus, zoals reclamebureau, mediabureau, PR-bureau en websiteleverancier;
  • Binnen de NTS fungeren als de projectleider Donorweek met als taak bijvoorbeeld de aansturing van de 7 deelprojectleiders, verantwoordelijk voor o.a. webcare, social media, onderwijs, gemeenten, PR en publieksactiviteiten.
  • Media-woordvoerder over Donorweek 2015 als onderdeel van de campagne Word ook Donor.