De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


Universiteit Leiden - positionering bacheloropleiding & internationale studentenwerving

Opdrachtgever: Universiteit Leiden, Faculteit Geesteswetenschappen
april 2011 – oktober 2012

Doelstelling: Verantwoordelijk voor marketing, communicatie en (inter)nationale studentenwerving voor de eerste Engelstalige bacheloropleiding van de Faculteit Geesteswetenschappen

Internationale studentenwerving BA International Studies

De nieuwe Engelstalige bachelor International Studies startte per september 2012 in Den Haag. De Faculteit Geesteswetenschappen huurde De Kracht van Contact in voor :

  • Uitvoering van marketingcampagne gericht op werving van eerstejaars studenten, waarvan een deel internationaal (EER en niet-EER);
  • Opzet van een crossmediale campagne en het uitvoeren met a. offline middelen (wervingsbrochure, free publicity-campagne, advertenties in doelgroepmedia, schoolbezoeken, studiefestivals, e.d.) en online middelen (wervingswebsite incl. Google Analytics, wereldwijde Google Adwordscampagne (SEA), social media-beleid opzetten en beheren van Facebookpagina, Twitteraccount en banneradvertentie op online doelgroepmedia);
  • Het opzetten en onderhouden van een professioneel netwerk voor International Studies, incl. interne communicatie Universiteit Leiden, relevante partnernetwerken en internationale organisaties.

Media:

- Brochure BA International Studies (2012-2013)
- Nieuwsbericht 'Succesvolle start International Studies in Den Haag'
- Nederlandstalige wervingswebsite International Studies