De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


Universiteit Leiden - workshop social media voor medewerkers

Moet je als wetenschapper een blog hebben? Waarom is Twitter geschikt om contact te leggen met journalisten en opinieleiders? Waarom is LinkedIn handig om activiteiten aan te kondigen? Hoe zet ik Facebook in om (potentiële) studenten te bereiken?

De afdeling Communicatie & Marketing van de faculteit Campus Den Haag (Universiteit Leiden) heeft de Kracht van Contact gevraagd om een of meerdere workshops sociale media te geven. Deze workshop is bedoeld voor medewerkers van de faculteit, zowel wetenschappelijk personeel als ondersteunend personeel.

Medewerkers van de faculteit Campus Den Haag hebben aangegeven behoefte te hebben een workshop sociale media te volgen. Zowel wetenschappelijk als niet-wetenschappelijk personeel wil graag praktische handvatten om sociale media effectief in te zetten voor bijvoorbeeld de promotie van onderzoek, lezingen en commerciële activiteiten. Sociale media zijn helaas niet een eenvoudige route naar roem en succes. Maar actief zijn op online netwerken is wél een effectieve manier om je netwerk uit te breiden met relevante contacten, de wereld te laten zien wat je te bieden hebt en uiteindelijk ook je (commerciële) doelen te bereiken. Kennis delen, luisteren naar je doelgroep, contacten leggen en reageren op actuele ontwikkelingen in je vakgebied zijn allemaal onderdelen van succesvolle aanwezigheid op sociale media.

Meer informatie over de inhoud van de workshop(s) volgt.