De Kracht van Contact in beeld

De Kracht van Contact

De Kracht van Contact in Social Media

Communicatie is in essentie - in tegenstelling tot marketing waarin eenrichtingsverkeer centraal staat - gericht op dialoog met je belangrijkste doelgroepen. Sociale media zijn hierin een waardevolle aanvulling in de middelenmix die een organisatie tot zijn beschikking heeft. Social media hebben klanten een groter aandeel gegeven in de communicatie met bedrijven. Hun (klant)ervaringen zijn direct voor iedereen zichtbaar (civil journalism) en ze hebben elkaar gevonden in communities op het web (interest groups). Door als bedrijf de juiste middelen in te zetten maak je je klant een onderdeel van je community (of sluit je je aan bij de bestaande community van je klant) en blijf je continu met hem in contact.

Downloads

Links

In-company trainingen sociale media

De Kracht van Contact kan uw medewerkers trainen in het strategisch inzetten van sociale media. Zij leren onder andere een eigen strategie te maken voor hun (en uw) belangrijkste doelgroepen en die uit te werken in een contentstrategie. Maar ook de rol van tevreden klanten komt aan bod, want zij zijn uitstekende ambassadeurs van uw product of dienst. Hoe faciliteer je hen om over uw product of dienst te praten op sociale media.


Mediabeleid en woordvoering

De Kracht van Contact heeft meer dan tien jaar ervaring met mediawoordvoering bij landelijke organisaties, zowel in het opstellen van een mediabeleid als in de dagelijkse uitvoering:

  • opstellen meerjarig mediabeleid vanuit een gesloten organisatie naar een open woordvoeringsstijl, aanwijzen en trainen van inhoudelijk woordvoerders;
  • dagelijkse woordvoering in contacten met landelijke, regionale en lokale omroepen, dagblad- en weekmedia;
  • bepalen van kernboodschap en Q&A samen met bestuur en inhoudelijk betrokkenen;
  • schrijven van persbericht en/of persuitnodiging;  
  • organisatie van persevenement of persconferentie;
  • trainen van inhoudelijke woordvoerders in contacten met journalisten (mediatraining);
  • mediawoordvoering in tijden van crisis (crisiscommunicatie), waaronder deelname aan crisisteam als communicatieverantwoordelijke, opstellen en bewaken van boodschap/persbericht/Q&A/logboek, etc.

Neemt u een kijkje bij mijn werkervaring in mediawoordvoering of neem direct contact op.